Zintegrowany system „Ratusz” wdrażany jest w świętochłowickim Urzędzie Miejskim od trzech lat. Ma on usprawnić pracę urzędu, a ostatni etap tego cyfrowego rozwoju to eUrząd, czyli część systemu dostępna dla mieszkańców i przedsiębiorców. Zakłada integrację usług elektronicznych oferowanych w mieście w ramach jednej platformy e-usług.
Urząd dostępny w smartfonie
Za jej pomocą będzie można płacić podatki i inne lokalne opłaty, ale to także mi.in dostępny w telefonie harmonogram wywozu odpadów, konsultacje społeczne czy ogłoszenia miejskie. Wszystko bez wizyty w urzędzie, a przy pomocy smartfona czy komputera.
- Dostęp do e-usług to ogromne udogodnienie dla osób starszych, osób z niepełnosprawnościami, ale także dla tych pracujących bądź uczących się, które nie mają czasu na wizytę w urzędzie - mówi prezydent Świętochłowic Daniel Beger, cytowany na stronie Urzędu Miejskiego.
W ciągu trzech lat na wdrożenie zintegrowanego systemu informatycznego Urząd Miejski wydał 1,2 mln zł. Wartość umowy na e-usługi wynosi 300 tys. zł. System ma być wdrażany etapami. Do końca wakacji platforma ma zostać uruchomiona, a następnie będą udostępniane poszczególne obszary funkcjonalności systemu. Logowanie będzie możliwe przez profil zaufany.
Obszar e-usług będzie obejmował m.in.:
- płatności internetowe dotyczące opłat spersonalizowanych (np. podatki i opłaty lokalne), jak i płatności zryczałtowane (np. opłata skarbowa)
- partycypację społeczną w zakresie ankiet i konsultacji społecznych
- komunikację dotyczącą powiadomień, harmonogramów wywozu odpadów
- informacje spersonalizowane dotyczące podatków, opłat, dokumentów oraz relacji z urzędem
- informację publiczną dotyczącą realizacji budżetu w ujęciu ogólnym oraz per capita
- integrację z Krajowym Węzłem Tożsamości w zakresie uwierzytelniania użytkowników (logowanie poprzez Profil Zaufany)
- komunikację z wykorzystaniem aplikacji mobilnej
Może Cię zainteresować:
Nie wiedzieliście w jak wspaniałym mieście żyjecie. ChatGPT o Świętochłowicach
Może Cię zainteresować: