Ciemność na ulicach Świętochłowic. Ludzie piszą na Facebooku, zamiast zgłaszać awarię

Ciemnosc

Od 2 dni w części centrum Świętochłowic nie działa uliczne oświetlenie. Chodzi m.in. o fragment ul. Katowickiej, ul. Cmentarną, Polaka i M.D. Hofmann. Wieczorem jest tam ciemno i ludzie boją się przechodzić. A więc należało jak najszybciej zgłosić taką awarię.

O tej sprawie dowiedzieliśmy się z postu, jaki wczoraj na naszej grupie "Świętochłowice" na portalu Facebook napisała jedna z mieszkanek naszego miasta. Okazuje się, że od 2 dni w godzinach wieczornych nie działa tam uliczne oświetlenie, jednak mieszkańcy zamiast reagować i zgłosić tą awarię, wolą rozpisywać się o tym i żalić się na Facebooku. Portal społecznościowy jest oczywiście dobrym miejscem na przekazywanie takich informacji, lecz samo pisanie sprawy nie załatwi. Autorka posta postanowiła więc sprawdzić w firmie Tauron Dystrybucja S.A. czy awaria jest zgłoszona i usuwana.

W trakcie rozmowy z Pogotowiem Energetycznym okazało się jednak, że jest pierwszą osobą, która tego zgłoszenia dokonuje. Nikt inny - mimo faktu, że awaria trwała już od dnia poprzedniego, tego nie zrobił. Wynika więc z tego, że albo nie ma wśród społeczeństwa świadomości, w jaki sposób należy się zachowywać w takich sytuacjach, albo wręcz jesteśmy już jako społeczność tak leniwi, że zamiast wykonać jeden telefon i zgłosić sytuację, wolimy pożalić się nad sprawą na Facebooku, licząc, że ktoś przeczytając te żale - w końcu zareaguje. I tak się właśnie stało w dniu wczorajszym. Zgłoszenie awarii zostało finalnie przyjęte dopiero w czwartek wieczorem i sprawa jest w toku.

Pamiętajmy, że zapewnienie ciągłości oświetlenia ulicznego w godzinach wieczornych i nocnych jest związane przede wszystkim z bezpieczeństwem mieszkańców, czyli nas samych. Dotyczy to w dużym stopniu także kierowców prowadzących pojazdy mechaniczne. W naszym interesie jest więc reagować od razu, a nie czekać, aż ktoś to za nas zrobi, zwłaszcza, że takie awarie niekoniecznie są usuwane "od ręki".

W zawieranych umowach z poszczególnymi miastami Tauron Dystrybucja S.A. zobowiązuje się do usuwania zgłoszonych niesprawności i uszkodzeń urządzeń oświetlenia w terminach wynoszących najczęściej 48 godzin od zgłoszenia. Jeżeli zgłoszenie zostanie dokonane w dzień wolny od pracy lub dzień poprzedzający bezpośrednio dzień wolny od pracy, to termin liczony będzie od początku pierwszego dnia roboczego po dniu wolnym od pracy. A więc czym szybciej zgłosimy, tym szybciej naprawią.

W jaki sposób można zgłosić awarię oświetlenia ulicznego?

  • poprzez specjalny formularz na stronie Tauron Dystrybucja
  • telefonicznie - dzwoniąc na nr Pogotowia Energetycznego - 991

Warto także wcześniej zapoznać się z informacją o wyłączeniach, która dostępna jest pod nr tel.: 32 303 09 91. Może się bowiem okazać, że chwilowy brak oświetlenia w danym miejscu to zaplanowane działanie ze strony samego Tauronu (np. wymiana urządzeń).

Fot. FB (zdjęcia zostały opublikowane za zgodą autora)