Od początku marca niedaleko Świętochłowic - bo w Chorzowie, działa nowy tor E1GOKART. To jeden z najnowocześniejszych torów w Europie. Ma dwa poziomy, 630 metrów długości i 5 metrów szerokości. Na tym jednak nie koniec, bo w planach jest jeszcze tor zewnętrzny. Po jego oddaniu chorzowski tor będzie najdłuższy w Polsce. Z uwagi na bliskość, to wielka atrakcja również dla mieszkańców Świętochłowic.
Halowe tory kartingowe E1GOKART do tej pory działały w Kielcach i Poznaniu. Od 4 marca ścigać się można także w Chorzowie, na torze przy ul. Narutowicza 9.
- Nasze tory w Kielcach i Poznaniu cieszą się bardzo dobrą opinią w środowisku kartingowym. Wielu zawodników ze Śląska przyjeżdżając do Poznania widząc klasę obiektu i sprzętu wzdychało z uznaniem i nadzieją, że tor na takim poziomie chętnie widzieliby u siebie – mówi Tomasz Gontarek z E1GOKART.
Z powodu pandemii koronawirusa w Chorzowie obyło się bez hucznego otwarcia toru, a event z tej okazji planowany jest po zluzowaniu sanitarnych obostrzeń. W mediach społecznościowych E1GOKART Chorzów systematycznie będą się pojawiać konkursy i promocyjne oferty, warto więc śledzić profile toru.
Chorzowski tor kartingowy będzie najdłuższy w Polsce
Tor w Chorzowie został zbudowany od zera, a hala została skonstruowana typowo pod karting. Nie było więc żadnych barier architektonicznych, które ograniczałyby projektantów. Założeniem było stworzenie sportowej, szerokiej nitki toru z szybkimi i technicznymi partiami. Obecnie w Chorzowie można się ścigać na wewnętrznym, dwupoziomowym torze o długości 630 metrów.
- Co warte podkreślenia nitka wewnętrzna ma unikalną szerokość wynoszącą minimum 5 metrów! Dzięki temu można swobodnie wyprzedzać, rywalizacja podczas wyścigów jest bezpieczna i każdemu zapewnia satysfakcję. Szerokość, jakość asfaltowej nawierzchni, profesjonalny system band zapewniający najwyższy poziom bezpieczeństwa to są największe atuty naszego toru – podkreśla Tomasz Gontarek.
W budowie jest jeszcze druga, zewnętrzna część toru. Po jej oddaniu E1GOKART Chorzów będzie najdłuższym torem kartingowym w Polsce.
W jakich godzinach czynny jest E1GOKART Chorzów?
Chorzowski tor czynny jest w dni powszednie od godz. 14.00 do 22.00, a w weekendy już od godz. 11.00. W planach są także zajęcia szkółki kartingowej, które będą się odbywały w weekendy od godz. 9.00.
- Nasza oferta zawiera jazdy indywidualne, zajęcia sportowej jazdy z trenerem, szkółkę kartingową dla najmłodszych a także zawody w różnym formacie. Już wystartowała Śląska Liga Kartingowa na której pierwszej rundzie, oprócz lokalnych zawodników, pojawili się goście z Poznania, Wrocławia, Warszawy, Łodzi, Kielc, Krakowa, Tarnowa, Rzeszowa. Planujemy zawody drużynowe, cykl Iron Man i Time Attack – wymienia Tomasz Gontarek.
Tor w Chorzowie ma sektorowy pomiar czasu firmy Mylaps. Dzięki wynikom każdego z sektorów można drobiazgowo analizować jazdę, co szczególnie przydaje się podczas szkoleń. Wyścigi obsługuje z kolei program Clubspeed, który działa w ponad 400 obiektach na całym świecie. Zapewnia on wiele możliwości, które systematycznie będą wdrażane w Chorzowie. Jedną z nich to rozbudowana aplikacja dla zawodników.
Francuskie gokarty na chorzowskim torze
Na torze E1GOKART Chorzów można się ścigać się gokartami Sodi. To francuski producent, który w obecnej chwili nie ma sobie równych jeśli chodzi o sprzęt do kartingu halowego. Flota z Chorzowa to 30 najnowszych konstrukcji tej francuskiej firmy: juniorskie Sodi LR5, seniorskie SR5 oraz gokarty podwójne tzw tandemy Sodi 2Drive.
- Obecne rekordy toru na poziomie 57 sekund pokazują, że średnia prędkość najszybszych zawodników to ok 40km/h. Maksymalne prędkości dochodzą do 60km/h. To bardzo dobre wyniki jak na karting halowy. Jest szybko, ale musi przede wszystkim być bezpiecznie – podkreślają w E1GOKART Chorzów.
Gokart seniorski można samodzielnie prowadzić przy wzroście 155 cm. Młodsi zawodnicy mogą korzystać z gokartów juniorskich - do ich prowadzenia potrzeba 135 cm wzrostu. Mają one regulację w trzech płaszczyznach: fotel, pedały i kolumna kierownicza. Dzięki temu można dostosować je do młodszych, początkujących zawodników.
- Natomiast jeśli ktoś woli rozpocząć kontakt z kartingiem z fotela pasażera, mamy dla niego gokart podwójny tzw. tandem. Kieruje osoba dorosła, a pasażer z boku bezpiecznie zapoznaje się z torem i sprzętem – mówi Tomasz Gontarek z chorzowskiego toru.
Z toru w Chorzowie mogą korzystać zawodowcy i amatorzy. Obsługa przed każdym wyścigiem prowadzi szkolenie, omawia zasady bezpieczeństwa, sposób zachowania i komunikowania się podczas wyścigu. Jeżeli ktoś chce podnieść swoje umiejętności możne także skorzystać z indywidualnego szkolenia.