4 uniwersalne stanowiska dla doradców - wyposażonych w nowoczesne urządzenia kasjerskie, 3 kameralne i dyskretne pokoje spotkań, samoobsługowe stanowisko internetowe, ogólnodostępne ekrany – to tylko niektóre rozwiązania w oddziale poprawiające jakość obsługi klientów.
Przestrzeń nowego oddziału posiada charakter uniwersalny. Znalazło się w niej miejsce na obsługę klientów przy czterech stanowiskach doradczo-transakcyjnych oraz w trzech kameralnych pokojach spotkań biznesowych. Aranżacja zapewnia dyskrecję i komfort obsługi. Dla klientów dostępne są dwa bankomaty z funkcją wpłat oraz wrzutnia. W oddziale obsługę klientów prowadzi 13 doradców – ze wszystkich dostępnych linii biznesowych. Wnętrze zdobią kwiaty w donicach i dużo motywów drewna. Jedną ze ścian zdobi fototapeta z motywem akwenu wodnego, nawiązującego do licznych stawów występujących na terenie Świętochłowic. Ważnym dla wszystkich rodziców miejscem jest kącik dla dzieci, w którym najmłodsi mogą zająć się zabawą.
- Jestem przekonana, że w nowej przestrzeni dalsza efektywna współpraca z dotychczasowymi klientami jest możliwa, a nawiązanie relacji z nowymi to tylko kwestia czasu. Jesteśmy bankiem pierwszego wyboru dla mieszkańców miasta i okolic. Dokładamy starań, aby obsługa jak i produkty były dopasowane dla każdego klienta. Stawiamy na wsparcie i edukację naszych klientów w zakresie obsługi kanałów zdalnych. Śmiało mogę powiedzieć, że nie jesteśmy dla nich tylko bankiem. Mieszkańcy kojarzą nas również z działalności, jaką tu prowadzimy. Akcje pomocowo-społeczne, dni miasta, spotkania z Radą Biznesu – to tylko niektóre projekty, w jakich uczestniczymy – podkreśla Marzena Pocheć, dyrektor Oddziału 1 PKO Banku Polskiego w Świętochłowicach.
Większość czynności klienci mogą wykonać w asyście doradców na ekranach dotykowych lub wykorzystując swoje smartfony. Takie rozwiązania pozwalają ograniczyć konieczność wydruków papierowych, co ma bezpośredni wpływ na ekologię i ochronę środowiska. Placówka została wyposażona w stanowisko internetowe, przy którym klient samodzielnie lub z pomocą doradcy może wykonać niezbędne operacje. Dzięki temu rozwiązaniu klienci mogą nauczyć się korzystania z kanałów zdalnych.
Obecnie wiele spraw bankowych możemy załatwić sami, bez wizyty w oddziale. Tych procesów, którymi można się zająć w sposób cyfrowy przybywa systematycznie, a banki cały czas pracują nad rozszerzeniem tych możliwości. W PKO Banku Polskim to proste, bezpieczne i wygodne, a jednocześnie pozwala oszczędzić czas i pieniądze. Np. wpłacając lub wypłacając pieniądze w urządzeniu należącym do banku (bankomat czy wpłatomat) klient PKO Banku Polskiego nie zapłaci prowizji. Sieć urządzeń należących do nas to prawie 3 tys. bankomatów i ponad 1,3 tys. urządzeń z funkcją wpłaty. Właściciele PKO Konta dla Młodych mają darmowe konto, bezpłatne są również wypłaty i wpłaty gotówki ze wszystkich bankomatów PKO w kraju i wypłaty we wszystkich bankomatach na całym świecie. Karta płatnicza, BLIK, płatność zbliżeniowa telefonem, Apple Pay, Google Pay, a na zegarkach Garmin Pay i SwatchPay! - to tylko część możliwości, dzięki którym w wygodny i szybki sposób zapłacimy za zakupy stacjonarne lub internetowe, a środki od razu trafiają na konto odbiorcy. Klienci banku mogą korzystać z systematycznie wzbogacanych usług bankowości elektronicznej oferowanych pod marką iPKO (bankowość elektroniczna to m.in. możliwość opłacenia online rachunków za prąd czy mieszkanie bez konieczności wizyty w placówce), jak również z aplikacji mobilnej IKO, którą można zainstalować w telefonie i korzystać z szerokiego wachlarza funkcji bankowych i płatniczych 24 godziny na dobę w dowolnym miejscu. Za pomocą IKO można sprawdzić m.in. saldo i historię rachunku, zlecić przelew na numer rachunku bankowego do dowolnego odbiorcy, spłacić zadłużenie na karcie kredytowej, założyć lokatę czy doładować telefon na kartę. Klienci mogą również skorzystać z usługi wideodoradcy, gdzie podczas rozmowy on-line można złożyć wniosek o kartę kredytową, pożyczkę gotówkową, ubezpieczenie komunikacyjne oraz otwarcie limitu w koncie. Każdy kto chce porozmawiać on-line z doradcą banku na temat oferty dla klientów indywidualnych może to zrobić bez wychodzenia z domu, siedząc wygodnie ze smartfonem w dłoni lub przed komputerem.
Kilka
pytań do Marzeny Pocheć, dyrektor 1 Oddziału PKO Banku Polskiego w
Świętochłowicach:
- Jaki rodzaj klientów potrzebuje w Pani oddziale szczególnego zaopiekowania?
Rozmawiając z naszymi klientami staramy się zawsze rozpoznać ich potrzeby, być dla nich partnerami i pomagać w codziennych sprawach finansowych. Szczególną uwagą otaczamy osoby w młodym wieku, wchodzące w świat finansów, które potrzebują podpowiedzi w zakresie gospodarowania swoimi pieniędzmi, oszczędzania i planowania finansów na przyszłość. Uczymy naszych młodych klientów na bieżąco odwiedzając ich w szkołach, czy przedszkolach oraz zapraszając do odwiedzenia nas w banku. Jednym z naszych projektów realizowanym wspólnie z Urzędem Miasta jest „Ekonomia na bank” – konkurs na biznesplan, w którym uczestniczą świętochłowiccy licealiści.
Drugą grupą klientów, którzy potrzebują indywidualnego podejścia są przedsiębiorcy i firmy, zwłaszcza te mniejsze lub o skomplikowanych strukturach finansowych. Klienci firmowi chętnie korzystają z usług związanych z zarządzaniem płynnością finansową, finansowaniem inwestycji czy optymalizacją podatkową. Nasi doradcy pomagają właścicielom firm w podejmowaniu kluczowych decyzji biznesowych, wprowadzając nowe produkty takie jak najem długoterminowy lub finansowanie faktur.
- Jaki kierunek obiera Pani na najbliższy czas w działalności swojego oddziału?
Na dziś najważniejsze dla nas są jakość obsługi i dobre relacje z klientami, a także edukacja i wprowadzanie klientów w świat usług cyfrowych. Będziemy się też mocno skupiać na potrzebach osób zbliżających się do emerytury lub planujących zabezpieczenie swojej przyszłości finansowej. Rosnąca grupa takich klientów będzie potrzebować wsparcia w planowaniu i wyborze odpowiednich produktów emerytalnych i ubezpieczeniowych.
- Z czego jest pani wyjątkowo dumna jako dyrektor oddziału PKO Banku Polskiego?
Jestem bardzo dumna z swojego zespołu, otwartości moich współpracowników na zmiany i stawiane cele oraz osiąganych rezultatów. Ogromną dumą napełnia mnie nasze zaangażowanie w projekty społeczne i charytatywne, które przyczyniają się do poprawy wizerunku banku w naszym mieście. Muszę też wspomnieć o naszych inicjatywach edukacyjnych, takich jak programy kierowane do naszych najmłodszych klientów.
- Czy podejmujecie działania poza siedzibą banku – wśród lokalnych społeczności?
Jesteśmy
zaangażowanym zespołem i czynnie uczestniczymy w akcjach
charytatywnych i wydarzeniach lokalnych jak np. dni miasta.
Organizujemy stoiska bankowe oferując zajęcia dla najmłodszych z
malowaniem twarzy czy mydlanymi bańkami. W tym czasie rozmawiamy z
rodzicami na temat naszej oferty. Stałymi punktami każdego miesiąca
naszej pracy jest edukacja seniorów, również we współpracy z
policją. Regularnie odwiedzamy uczniów w szkołach prowadząc
lekcje przedsiębiorczości. Uczestniczymy w targach pracy. Bierzemy
też udział w olimpiadach specjalnych dla dzieci niepełnosprawnych,
a także w turniejach w piłce nożnej dla najmłodszych
organizowanych przez nasze szkoły. Ponadto wspieraliśmy miejscową
szkołę podstawową w wyposażeniu świetlicy - dzięki
moim współpracownikom zebraliśmy niezbędne gry, książki
czy zabawki Przy wsparciu Fundacji banku przekazaliśmy nasze
meble oddziałowe do dwóch szkół, dzięki czemu zorganizowano
kąciki czytelnicze oraz strefy rozmów z rodzicami. Krótko mówiąc
jesteśmy wszędzie, gdzie widzimy, że możemy pomóc.