Pierwotne koncepcje omijały niestety Świętochłowice. Ostatecznie, dzięki zaangażowaniu pracowników Wydziału Infrastruktury Drogowej, przebieg trasy został zmieniony i uwzględnia nasze miasto. To ważne, gdyż wpłynie na rozwój ścieżek rowerowych w Świętochłowicach, ale również pozwoli sięgnąć po finansowanie metropolitalne – podkreśla wiceprezydent Sławomir Pośpiech.
Szybkie drogi rowerowe połączą Metropolię
Aktualne plany zakładają połączenie velostradami miast Metropolii od Katowic, przez Chorzów, Świętochłowice, Rudę Śląska, Zabrze aż do Gliwic. Planowana trasa będzie przebiegać od granic z Chorzowem korytem Rawy, a następnie ulicami: Żołnierską, Katowicka, Wojska Polskiego, Śląską, Zieloną i ponownie Wojska Polskiego do Granic z Rudą Śląska.
Powstaną również miejskie ścieżki
Jeszcze w tym roku powstanie odcinek wzdłuż budowanej ulicy Zielonej, dosyć szybko również powinien powstać odcinek wzdłuż Śląskiej do Ronda Jana Pawła II. Ulica Katowicka to przede wszystkim inwestycja związana z Centrum Przesiadkowym, którego projektowanie jest na ukończeniu, a budowa wraz z nowym tunelem pod linią kolejową czeka na uruchomienie finansowania ze środków z Unii Europejskiej – tłumaczy wiceprezydent.
Budowa pierwszych velostrad rozpocznie się w 2023 roku, a kolejnych w 2024 roku. Ponadto miasto planuje również budowę we wszystkich dzielnicach miejskich ścieżek rowerowych.