Wraca temat budowy centrum przesiadkowego na Mijance?

Po kilku latach pomysł na wybudowanie w Świętochłowicach centrum przesiadkowego znowu wrócił do dyskusji. Jeśli takowe w mieście powstanie, będzie zlokalizowane na mijance, na terenie obecnego skweru. Co ciekawe, plany dotyczą również umiejscowienia w pobliżu nowej stacji kolejowej.

Mijanka

Oficjalna strona internetowa Urzędu Miejskiego w Świętochłowicach poinformowała o specjalnej wideokonferencji, jaka odbyła się 4 marca z udziałem zastępcy prezydenta miasta Adama Trzebinczyka, pracowników Biura Dróg i Mostów wraz z projektantem nowo projektowanego TUNELU z przedstawicielami PKP PLK i GZM. Spotkanie dotyczyło uzgodnienia warunków technicznych budowy obiektu inżynierskiego – tunelu drogowego w ramach zadania pn. „Projekt rozbudowy dróg powiatowych ulicy Katowickiej oraz ulicy Wojska Polskiego wraz z budową zintegrowanego centrum przesiadkowego „Mijanka” w Świętochłowicach” z uwzględnieniem projektu przebudowy linii 137 oraz budowy linii metropolitarnej opracowywanej w ramach programu Kolej+.

– Warto rozmawiać i tworzyć projekt, który będzie nie tylko dobry teraz, ale także w przyszłości, by nie blokować rozwoju Świętochłowic. Cieszę się, że wspólnymi siłami dążymy do przebudowy tego ważnego skrzyżowania, a także budowy nowego przystanku kolejowego, który w połączeniu z Centrum Przesiadkowym „Mijanka” stanie się centralnym węzłem komunikacji publicznej w Świętochłowicach. Dziękuję za zaangażowanie panu posłowi Jerzemu Polaczkowi, który pilotował sprawę od samego początku i pomógł w wielu aspektach – informuje Adam Trzebinczyk, zastępca prezydenta Miasta Świętochłowice.

Urzędnicy piszą, że trwają już prace projektowe w ramach przedmiotowego opracowania. Kompletna wielobranżowa dokumentacja projektowa powinna być gotowa w ciągu najbliższego roku, tak aby możliwe było rozpoczęcie prac budowlanych jeszcze w 2023 roku (posiadając zapewnienie finansowania zadania inwestycyjnego). Podczas rozmów ustalono, że nowy tunel zostanie zaprojektowany tak, aby wyjść naprzeciw założeniom planowanego układu torowego kolei metropolitarnej oraz nowego przystanku kolejowego „Mijanka”. Dodatkowo w tunelu mają znaleźć się wejścia na perony przyszłego przystanku kolejowego.